ui
طراحی رابط کاربری یا UI
آوریل 8, 2019
لیست آژانس های تبلیغاتی تهران
آوریل 10, 2022
ui
طراحی رابط کاربری یا UI
آوریل 8, 2019
لیست آژانس های تبلیغاتی تهران
آوریل 10, 2022

سئو و بهینه سازی سایت

سئو سایت و رتبه بندی صفحات وب از زمانی که اولین موتورهای جستجو شکل گرفتند، انجام می‌شد. الگوریتمی که در ابتدا برای رتبه بندی صفحات استفاده می‌شد بر اساس نام آنها بود. اما به مرور زمان با افزایش تعداد موتورهای جستجو و پیدایش موتورهای جستجویی که امروزه از آن ها استفاده می‌کنیم، تعداد این الگوریتم ها نیز افزایش یافت و به مرور نقاط ضعفی که در آن ها بود برطرف شد. از آن زمان که رتبه بندی سایت ها توسط موتورهای جستجو مختلف صورت گرفت طراحان وب با مفهوم سئو آشنا شدند و میدان رقابت برای قرار گرفتن در نتایج اولیه موتورهای جستجو برقرار شد. از آن روز تاکنون لینک اول گوگل بودن و یا نهایتا قرار گرفتن در صفحه اول گوگل یکی از انگیزه ها و تلاش های طراحان وب و سئوکاران به شمار می‌آید که آن را به عرصه رقابت با دیگران می‌کشاند. سئو در واقع بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو است که با روش هایی براساس اصول سئو انجام می‌شود. سئو وب سایت معیارهای متفاوتی دارد اما مهم ترین اصلی که باید در تکنیک های سئو رعایت شود، تولید محتوای مناسب و با کیفیت و پس از آن رضایت کاربران از ظاهر سایت یا UI است. موتور جستجو گوگل بازخورد کاربران و مخاطبان سایت ها را بررسی می‌کند. در صورتی که فاصله زمانی ورود به سایت شما و جستجو بعدی کاربر کمتر باشد، گوگل تشخیص می‌دهد که محتوای وب سایت شما برای کاربر مفید نبوده و کاربر جستجو را با همان کلمات و یا کلمات مشابه از سر گرفته است.

seo definition
 
seo definition

به طور کلی در پاسخ به سوال سئو چیست می‌توان گفت خدمات سئو، بهینه سازی سایت و بهبود عملکرد آن است به طوری که بیشتر مورد توجه کاربران و موتور های جستجو قرار گیرد و مخاطبان بیشتری را به صفحه وب جذب نماید. جذب مخاطبان بیشتر به منظور کسب درآمد بیشتر است که باید در هر کسب و کاری مورد توجه قرار گیرد. اگر صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید، بهینه سازی سایت شما و افزایش مخاطبان یعنی تبلیغات قابل اعتماد برای کاربران و افزاییش مشتری که موضوع غیر قابل چشم پوشی است. معیارهای بسیاری وجود دارند که در نظر گرفتن آن ها باعث بهینه سازی سایت در گوگل می‌شود. طراحی رابط کاربری یا UI مناسب برای سایت یکی از اساسی ترین عواملی است که باعث می‌شود کاربر برای محتوای شما وقت گذاشته و مدت بیشتری را در آن بگذراند. سرعت لود سایت در سئو سایت شما بی‌تاثیر نیست و پایین بودن سرعت می‌تواند باعث آزردگی کاربر و خروج سریع از سایت شما شود و این همان موضوعی است که تاثیر منفی در سئو و بهینه سازی سایت دارد.

 

سئو تکنیکال

قدم اول پیش از تولید محتوای با کیفیت برای کاربر، فراهم نمودن بستری است که این ساختار روی آن قرار گیرد. سایت طراحی شده باید از نظر ساختاری استاندارد و قابل قبول باشد. طراحی نسخه رسپانسیو سایت، رابط کاربری و تجربه کاربری مناسب، رعایت استانداردها در کدنویسی و ... مواردی هستند که در سئو سایت موثرند و از آن ها به عنوان سئو تکنیکال Technical SEO یاد می‌شود.

سئو داخل صفحه

عناصر مخالفی که در صفحه وب از آن استفاده می‌کنید مانند متون، عکس ها، ویدیو ها و مواردی از این قبیل در سئوی داخل صفحه یا On page SEO تاثیرگذار است. سئو داخل صفحه به راحتی قابل است زیرا در محیطی انجام می‌شود که به کلی به آن دسترسی دارید.

سئو خارج صفحه

سئو خارج صفحه یا Off page SEO بهبودهایی است که در خارج از صفحه وب شما اتفاق می‌افتد. مانند لینک دادن سایت های دیگر به سایت شما. در این روش اعمالی که در خارج از سایت شما انجام می‌شوند باعث سئو و بهینه سازی سایت می‌شوند.

technical
 
seo hats

سئو کلاه سیاه و کلاه سفید

تکنیک های سئو متعددند. برخی از آن ها طبق اصول سئو انجام می‌شوند و با روش های تعریف شده منجر به رضایت موتورهای جستجو، کاربران و در نتیجه افزایش بازدید سایت می‌شود. به این نوع سئو، سئو کلاه سفید می‌گویند. بعضی دیگر از روش های سئو سایت براساس سوء استفاده از نقاط ضعفی که در موتورهای جستجو وجود دارند، شکل می‌گیرد که به آن ها سئو کلاه سیاه می گویند. موتورهای جستجو به خصوص گوگل به شدت با این روش ها مقابله می‌کند و هر از گاهی با برطرف نمودن این نقاط ضعف، سایت هایی که بر اساس سئو کلاه سیاه بهینه سازی شده اند را شناسایی و تنبیه می کند.

 

اهمیت سئو

در مجموع می‌توان گفت لازمه هر کسب و کاری است که از یک صفحه وب برخوردار باشد و برای جذب مخاطبان در این صفحه مجازی تلاش کند. بهینه سازی سایت و سئو، در بازاریابی حرف اول را می زند و برای پیشی گرفتن از رقیبان هم که شده باید این مسئله را مهم شمرد.

seo importance